Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

خیریه ارمغان شکوفه ها

موسسه ی خیریه ارمغان حیات شکوفه ها، با شماره ثبت ۴۳۱۵۸ سازمانی مردم نهاد و غیردولتی و غیرانتفاعی است که توسط پدر کودکی با اختلال طیف اتیسم در سال ۱۳۹۵، با چشم انداز آموزش مهارت های اساسی به کودکان طیف اتیسم، آگاه سازی جامعه، حمایت از حقوق کودکان طیف اتیسم، کمک به پذیرفته شدن آنها در اجتماع برای داشتن زندگی با کیفیت تر و راحت تر و حمایت از خانواده های درد دیده این کودکان پایه گذاری شده است.

ماموریت سازمانی موسسه خیریه ارمغان حیات شکوفه ها

موسسه خیریه ارمغان حیات شکوفه ها با بهره گیری از کادر مجرب، تجربه کاری چندین ساله، همچنین تدوین استراتژی بلند مدت با تکیه بر خلاقیت و نوآوری و ایجاد اتحاد و همدلی بر این باور است که: «می توانیم آینده‌ای بهتر از گذشته را برای کودکان اتیسم و خانواده های آنان رقم بزنیم.»
دفتر مرکزی موسسه خیریه ارمغان حیات شکوفه ها، یک ساختمان چهار طبقه در شهر تهران است که دو طبقه آن متناسب با استانداد های جهانی به کلینیک توانبخشی کودکان اتیسم اختصاص یافته و به بیش از ۱۶۰ کودک اتیسم خدمات رایگان ارائه می دهد و عمده هزینه های آن را از طریق کمک های مردمی و خیرین تامین می نماید.

 

شرح وظایف معاونت مالی، اداری و پشتیبانی

معاونت مالی، اداری و پشتیبانی یک موسسه خیریه، نقش بسیار مهمی در حفظ توازن میان بخش های مالی و اداری و پشتیبانی در فعالیت های روزمره موسسه دارد. این معاونت به برنامه‌ریزی و مدیریت منابع مالی موسسه، ایجاد سیاست‌ها و رویه‌های مالی مؤثر، رصد عملکرد مالی، جذب و مدیریت دارایی‌ها و پردازش اطلاعات مالی مشغول است. این معاونت بر عهده دارد تا فرآیندهای اداری مانند منابع انسانی و اداری را برای حمایت از کارکنان و فعالیت‌های موسسه بهینه کند و با بهبود شرایط فیزیکی و محیطی نیروی انسانی و حفظ کرامت انسانی، پاسخگوی ارباب رجوع ‌باشد. این معاونت مسئولیت‌ های هدایت، هماهنگی و نظارت بر واحدهای زیرمجموعه خود را نیز برعهده دارد. با تلاش برای بهبود کارایی و فعالیت‌های موسسه، این معاونت نقش کلیدی در ساماندهی و توسعه موسسه خیریه دارد.

شرح وظایف معاونت فرهنگی، اجتماعی

معاونت فرهنگی و اجتماعی یک موسسه خیریه مسئولیت‌های گسترده‌ای دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به برنامه‌ریزی و اجرای فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی و آموزشی، ارتقاء مشارکت اجتماعی و ارتباط با جامعه، برگزاری برنامه‌های اجتماعی و فرهنگی، حمایت از گروه‌ها و افراد نیازمند، ترویج ارزش‌های انسانی و اخلاقی، ایجاد روابط خیریه با سایر سازمان‌ها و ارگان‌ها، و توسعه شبکه همکاری‌های اجتماعی اشاره کرد. این معاونت نقش مهمی در ارتقای معیشت اجتماعی و فرهنگی افراد و ترویج اهداف خیریه ارمغان حیات شکوفه ها دارد و با تلاش برای بهبود فرهنگ سازمانی و اجتماعی، به تحقق اهداف و ماموریت خیریه کمک می‌کند.  این معاونت برای نیل به ماموریت های محوله در چارت سازمانی خود دارای سه واحد زیرمجموعه می باشد که به شرح ذیل قابل توضیح است:

 

شرح وظایف واحد آموزش و توانبخشی

واحد آموزش و توانبخشی موسسه خیریه ارمغان حیات شکوفه ها مسئولیت‌های مهمی از قبیل برنامه‌ریزی و اجرای برنامه‌های آموزشی و توانبخشی برای افراد نیازمند و آسیب‌پذیر، ارزیابی نیازهای آموزشی و درمانی، تهیه و ارائه دوره‌های آموزشی و توانبخشی در غالب کاردرمانی، رفتاردرمانی، بازی درمانی، گفتاردرمانی و ….، ارتقاء امکانات و تجهیزات آموزشی، ایجاد برنامه‌های توانبخشی حسی و حرکتی، ارزیابی و پیگیری پیشرفت‌ توانخواهان و ارائه خدمات آموزشی و توانبخشی با رویکرد حمایت از آنها به منظور بهبود کیفیت زندگی توانخواهان انجام می‌دهد. واحد آموزش و توانبخشی با توجه به نیازها و اولویت‌های کودکان اتیسم، به تدریج و به شیوه‌ای کاملاً حرفه‌ای و موثر به نیازهای آنها پاسخ می‌دهد و دستیابی به اهداف آموزشی و توانبخشی موسسه را تضمین می‌کند.

شرح وظایف واحد مددکاری

واحد مددکاری موسسه خیریه ارمغان حیات شکوفه ها مسئولیت اصلی شناسایی، ساماندهی و برنامه ریزی جهت ارائه خدمات مددکاری و پشتیبانی به توانخواهان و خانواده هایشان، ارزیابی نیازهای افراد و تهیه برنامه‌های مددکاری شخصی‌سازی شده، ارائه خدمات مشاوره و راهنمایی، توجه به مشکلات اجتماعی و روانی خانواده های تحت پوشش، ترویج ارزش‌های انسانی و احترام به حقوق انسانی، برگزاری برنامه‌های توانبخشی اجتماعی، ایجاد بستر مناسب برای بهبود وضعیت روانی و اجتماعی توانخواهان و خانواده هایشان و ارائه خدمات مناسب با توجه به نیازهای مخاطبان موسسه را دارد. واحد مددکاری با تلاش برای ارائه خدمات مددکاری بهتر و کارآمد به خانواده های دارای کودک اتیسم، به بهبود کیفیت زندگی و حمایت مناسب از آنها می‌پردازد و به تحقق اهداف انسانی و اخلاقی موسسه کمک می‌کند.

واحد خودکفایی و توانمند سازی

معاونت خودکفایی و توانمندسازی موسسه خیریه ارمغان حیات شکوفه ها نیز مسئولیت‌های مهمی در راستای برنامه‌ریزی و اجرای برنامه‌های توانمندسازی خانواده های اتیسم و مادران سرپرست خانواده، ایجاد فرصت‌های اشتغال و خوداشتغالی، ترویج استقلال مالی و اقتصادی، تشویق به کارآفرینی و ایجاد مهارت‌های تحول‌آفرین دارد. واحد خودکفایی و توانمند سازی به افزایش اعتماد به نفس و استقلال خانواده های اتیسم و مادران سرپرست خانواده، بهبود شرایط اجتماعی و اقتصادی خانواده ها و ایجاد فرصت‌های مناسب برای پیشرفت و رشد شخصی و حرفه‌ای آنان تمرکز دارد و با ارائه ابزارها و منابع مناسب، به تحقق اهداف انسانی و اقتصادی موسسه کمک نموده و باعث ارتقا عزت نفس خانواده توانخواهان می شود.

شرح وظایف معاونت مشارکت های مردمی

معاونت مشارکت‌های مردمی در یک موسسه خیریه، مسئول تشویق و حمایت از مشارکت فعال افراد در فعالیت‌های خیریه و ساماندهی و تخصیص هزینه های ورودی موسسه است. این معاونت می‌تواند با برنامه‌ریزی هوشمندانه و ارتباط مؤثر با مردم، از طریق ارتباطات عمومی، ارزیابی مشارکت‌ها و تشکیل گروه‌های مشارکتی، به تحقق اهداف و ماموریت موسسه خیریه کمک کند و مشارکت فعال افراد در فعالیت‌های خیریه را تقویت کند.

چگونه به بچه های اتیسمی کمک کنم؟

ارائه خدمات

با ارائه انواع خدمات میتوانید از بچه های اتیسم و خانواده های آنها حمایت کنید.

شرکت در کمپین

شما میتوانید در کمپین های مختلف زمان بندی شده ما شرکت نمایید و از بچه های اتیسم حمایت کنید.

کمک نقدی

شما می توانید با کمک های نقدی خود از بچه های اتیسم و از خانواده های اتیسم حمایت کنید.

خرید از فروشگاه ما

با خرید از فروشگاه های معرفی شده و معتبر ما از بچه های اتیسم و خانواده های آنها حمایت کنید.

آدرس ایمیل یا نام کاربری ضروری می باشد

رمز عبور ضروری می باشد

نام نمایشی ضروری می باشد

آدرس ایمیل ضروری می باشد

رمز عبور ضروری می باشد

آدرس ایمیل یا نام کاربری ضروری می باشد